+385 98 943 4324 info@edukado.hr

5 odmah primjenjivih smjernica za bolju komunikaciju

Autor: Branka Juroš, bacc.novinarstva, NLP Master

Znakovi da imaš prostora unaprijediti svoje komunikacijske vještine:

  • Nakon svakog razgovora završiš umoran i iscrpljen
  • Često imaš osjećaj da te sugovornik nije dobro razumio
  • Teško preneseš željenu poruku kroz razgovor
  • Rijetko ostvariš cilj u komunikaciji

Ako si odgovorio na većinu pitanja s DA, čitaj dalje!

Dakle, ne možete ne komunicirati, no dobra vijest je da je komunikacija vještina, a svaku vještinu moguće je unaprijediti vježbom.

Kreni odavde:

  1. Neverbalna komunikacija – kako bi je primijetio potrebno je da budeš prisutan u komunikaciji i istreniraš svoj um na zapažanje detalja. Tako je, istreniraš jer puko znanje činjenica i možda nekih fora bez primjene izostat će iskustvo.

  2. Aktivno slušanje – to znači da umjesto da smišljaš što ćeš sljedeće reći, pažljivo slušaš sugovornika i odgovor prilagođavaš onome što čuješ, Tako sugovorniku pristupaš s poštovanjem i pokazuješ da si čuo njegove potrebe/želje

  3. Postavljaj prava pitanja – s pomoću njih komunikacija postaje jasna i precizna bez mjesta za nesporazum.

  4. To ponekad može značiti da ćeš sugovornika pitati za više detalja, a ponekad da ćeš uz konstataciju „ako sam te dobro razumio“ ponoviti što si čuo – da smanjiš mogućnost nesporazuma kasnije.

  5. Feedback – uz neka jednostavna pravila, umjesto „sendvič metode“ možeš dati konstruktivan feedback i tako utjecati na daljnju komunikaciju. Najvažnije je da se sjetiš da feedback daješ isključivo na ponašanje, nikako na identitet.

  6. Primjer; umjesto “Ti (identitet) stalno kasniš“ može i „Primjećujem da si na sastanak stigao kasnije od dogovorenog (ponašanje)“. Također je važno da se otvoriš za primanje feedbacka jer način na koji ga prvi put primiš, odredit će način na koji će ti kasnije biti upućivan.

Najslađe za kraj – samopouzdanje u komunikaciji gradi se na terenu – odredi si cilj razgovora i primjenjujući gore navedene smjernice prati rezultate. I dok tako vježbaš primjenu jasne i precizne komunikacije sjeti se napraviti mini analizu (autofeedback) i usporedbu postavljenog cilja komunikacije s postignutim!

Svi mi svaki dan komuniciramo, odnosno svaki dan imamo novu priliku primijeniti stara znanja, izgraditi bolje odnose u poslovnom i privatnom okruženju i sigurno je da s vježbom počinjemo uživati u komunikaciji.

Postavke kolačića

Koristimo kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva pregledavanja, posluživanje prilagođenih oglasa ili sadržaja i analizu našeg prometa. Klikom na "Prihvati sve" pristajete na našu upotrebu kolačića.