Praćenje angažmana zaposlenika uvijek je nezgodan i nezahvalan zadatak, čak i kad ste u istom prostoru. Kada je taj isti radnik na popularnom radu od kuće, taj zadatak postaje prilično zaguljen.
Pogledajmo najprije što je, uopće, angažirani zaposlenik:
• Angažiran zaposlenik je uključen i proaktivan
• Angažiran zaposlenik je opušten, zadovoljan ali emotivno odvojen od svog radnog mjesta
• Angažiran zaposlenik je odgovoran i fokusiran
• Angažiran zaposlenik uči i prilagođava se
• Angažiran zaposlenik je spreman na suradnju i fokusiran na rezultat
• Angažiran zaposlenik je pozitivan:)
Kod rada od kuće dešava se tzv. udaljavanje. Kreće najčešće na mala vrata, i na prvu je lako previdjeti znakove:
• Ne komunicira dovoljno s rukovodstvom i / ili kolegama
• Lako se ometa tijekom virtualnih poziva, sastanaka i razgovora
• Nema interesa za učenje i rast
• Smanjene je produktivnosti i kvalitete rada
• Ne pomaže, slavi i / ili ne podržava druge
• Odustaje od aktivnosti team buildinga ili drugih inicijativa
• Povećava korištenje slobodnih dana
Na što paziti?
Većinom zaposlenici započinju angažirani. Uzbuđeni su, željni su sudjelovati u organizaciji i žele nastupati. S vremenom se to može promijeniti i dovesti do smanjenja radnog učinka, povećanih pritužbi i općeg pada morala.
U ovom trenutku to bi moglo biti teško prosuditi jer se zaposlenici upoznaju sa svojim novim virtualnim postavkama i dodatnim odgovornostima. Mogli biste vidjeti produljeno vrijeme kašnjenja između komunikacije u odnosu na prije. Iako to ne bi moglo utjecati na njihov dugoročni angažman, u kratkom roku ipak može dovesti do propuštenih rokova i lošijeg radnog učinka.
Kao lider, trebate obraćati pažnju na to kako se vaš tim promijenio (ili nije) zbog međusobne udaljenosti. Razmislite o komunikacijskim obrascima, pažnji prema detaljima, angažmanu tijekom virtualnih sastanaka svih članova tima i zabilježite sve promjene koje su se dogodile.
Ako padne angažman grupe kao cjeline, razmislite i o tome što je moglo biti propušteno u pogledu očekivanja i komunikacije na strani vodstva. Ako se čini da postoji problem s nekolicinom zaposlenika, posebno se obratite samo njima.
Zaposlenik možda ne shvaća da je „isključen”. Stvari koje su ih nekada uzbuđivale jednostavno više ne postoje ili vjeruju da dobro rade i ne prepoznaju utjecaj svog učinka na tim. No prateći njihovu promjenu u ponašanju, možete podijeliti konkretne primjere kako su se promijenili i podsjetiti ih na njihove stare načine bez uzroka problema.
Što učiniti?
Razgovarajte. Razgovarajte više nego prije. Postavljajte prava pitanja. I najvažnije – slušajte.
Nemojte razgovore koristiti kao priliku za monolog i negativan feedback. Razgovor koristite da postavljate prava pitanja i priliku da čujete što se događa.
Primjeri korisnih pitanja:
• Što ste učinili ovaj tjedan, mjesec, kvartal na što ste ponosni?
• Kakva mi je podrška potrebna?
• Koje ste požare morali ugasiti u posljednje vrijeme ili predvidjeti da će doći sljedeći tjedan, mjesec ili kvartal?
• Koji vam je trenutno najveći izazov?
• Koju vještinu ili iskustvo želite imati ili poboljšati u skoroj budućnosti?
• Što mislite da možemo učiniti kako bi poboljšali svoj proizvod, uslugu ili drugu ponudu?
• Postoje li neki projekti u kojima želite sudjelovati?
Pošaljite anonimnu (ali zaista anonimnu) anketu o angažmanu
Prikupljanje podataka vašeg tima može biti korisno, posebno u vrijeme promjena, ali nemojte slati ankete ako s tim informacijama ne planirate ništa učiniti. Ako ste već proveli istraživanje, pregledajte podatke da biste vidjeli što se promijenilo (posebno ako su vaši zaposlenici bili smješteni u istom fizičkom prostoru, a sada su udaljeni).
Digitalija za kraj
Koristite platforme za praćenje rada. Odaberite onu koja vam najbolje odgovara i koristite ju.
Naučite osnovne liderske vještine i postanite lider/ica kakvog ste uvijek htjeli imati. Online i offline. U uredu i (k)od kuće.