AUTOR: Branimir Milanković, tvrtka za zaštitu na radu ANPARO D.O.O.
Selite-što vam treba od zaštite na radu? Saznajte u nastavku teksta! Nakon pandemije i rada od kuće, mnogi su odlučili vratiti zaposlenike u urede, no kako su u međuvremenu prethodne „otkazali“, selidbe u nove prostore su sve učestalije.
Izuzev gore navedenog, razlog seljenja može biti i potreba za većim i kvalitetnijim prostorom, što znači da se poslovni subjekt razvija i raste.
**Vrijedi li vam sve iz ZNR-a/ZOP-a ako promijenite prostor? Ne.
Morate li sve raditi ponovo? Ne.**
Istina je negdje između jer dio ZNR/ZOP (zaštite na radu i zaštite od požara) obaveza veže se na zaposlenike, a dio na prostore. Promjenom prostora dakle trebate misliti na one ZNR/ZOP stavke koje se tiču samog poslovnog prostora, a to su sljedeće:
Ažuriranje procjene rizika – u svakoj imalo kvalitetnoj procjeni rizika moraju se obraditi poslovni prostori i uvjeti rada u njima, kao i dodjeljivanje djelatnika određenom prostoru. Zbog toga se procjena mora ažurirati – iz nje se miče prostor koji više nije aktualan te se obrađuje novi poslovni prostor.
Ispitivanje elektroinstalacija– novi prostor ima svoje elektroinstalacije koje bi valjalo ispitati. Ispitivanje radnog okoliša– kao i kod struje, radni okoliš isključivo je vezan za prostor u kojem se vrši rad.
Izrada plana evakuacije– ako baš ne selite u copy-paste prostor (a najčešće ne selite) za novi se prostor radi i novi plan evakuacije. Ostalo – ovdje su stavke koje novi prostor može i ne mora imati, ako ih ima – treba ih se i ispitivati, a to su ; nepropusnost plinskih instalacija, svi uređaji vezani za požarstvo (tipkala, panik rasvjeta, hidranti, sprinkleri, vatrodojava itd.)
Vatrogasni aparati i ormarić prve pomoći se naravno prenose iz starog prostora u novi.
Neke od navedenih stvari ponekad se ispituju na razini cijele građevine. Npr. vaš novi poslovni prostor je ured na 7. katu poslovne zgrade – velika je vjerojatnost da vlasnik zgrade ispituje elektroinstalacije, plin i uređaje za požarstvo na razini cijelog objekta. U tom slučaju vi ne morate raditi ispitivanja nego od vlasnika zgrade tražite kopije zapisnika o ispitivanjima.
Jedino od navedenog što je uvijek vaša obaveza i što vlasnik prostora nikada ne može obaviti umjesto vas jest ažuriranje procjene rizika i ispitivanje radnog okoliša kao i plan evakuacije koji bi po slovu zakona svaka tvrtka trebala imati u svom poslovnom prostoru, neovisno o tome postoji li plan evakuacije na cijeloj etaži. U svakom slučaju, čestitamo vam na preseljenju!